Επιχειρηματικότητα

Διαφοροποίησε το Φαρμακείο σου

Αυτό το άρθρο είναι το τρίτο στην σειρά 3 άρθρων, με σκοπό να βρούμε τους τρόπους να αυξήσουμε την κερδοφορία μας και μαζί όχι απλά να επιβιώσουμε αλλά και να ευδοκιμήσουμε. Εάν δεν έχετε διαβάσει τα πρώτα άρθρα, διαβάστε τα εδώ.

Διαφοροποιήσου ή κλείσε!

Στην εποχή των e-shops και των 500 τετραγωνικών φαρμακείων, πρέπει να διαφοροποιηθείς από τα άλλα φαρμακεία, με οποιοδήποτε τρόπο μπορείς.

Μια στρατηγική που χρησιμοποιούν τα πολύ κερδοφόρα φαρμακεία είναι πως βρίσκουν εταιρείες με υψηλή ποιότητα, πολύ καλές τιμές και που πωλούνται σε πολύ λίγα φαρμακεία. Δηλαδή προϊόντα που ο πελάτης σας δε θα μπορέσει να τα βρει σε όποιο φαρμακείο μπει ή να τα βρει σε όλα τα e-shop.  Γιατί αυτό; Αν για παράδειγμα ο πελάτης έρθει και σας ζητήσει μια βιταμίνη C και του δώσετε από τις μεγαλύτερες μάρκες που διαφημίζονται στη τηλεόραση, όταν του τελειώσει αυτό το κουτί και θέλει να πάρει κι άλλο, θα μπορεί να μπει στο φαρμακείο δίπλα στη δουλειά του ή δίπλα στο Super Market που θα πάει, γνωρίζοντας ότι το βρίσκει παντού και θα το πάρει από εκεί. Με αυτό τον τρόπο αυξάνονται οι πιθανότητες πως θα χάσετε τη πώληση. Μπορεί επίσης να δει μία διαφήμιση στο Facebook ή Google πως μερικά φαρμακεία δίνουν -30%  ή -40% ή -50%  έκπτωση στη συγκεκριμένη μάρκα και να το παραγγείλει από εκεί. Το αποτέλεσμα είναι πως έτσι έχασες την πώληση, παρόλο που εσύ ήσουν αυτός που πρότεινε το συγκεκριμένο προϊόν στο καταναλωτή.

        Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν; Τα πολύ κερδοφόρα φαρμακεία έχουν τους κινήσιμους κωδικούς που ζητούν οι καταναλωτές, αλλά όταν ο καταναλωτής σας ζητάει μια καλή βιταμίνη C ή μια βιταμίνη για την κόπωση, του δίνετε ένα πολύ καλής ποιότητας προϊόν από εταιρίες που είναι καινούριες, έχουν πολύ καλά προϊόντα και δεν είναι σε πολλά φαρμακεία. Πρέπει να εξηγήσετε στον καταναλωτή γιατί αυτή είναι η καλύτερη, ούτως ώστε την επόμενη φορά θα αναγκαστεί να γυρίσει στο δικό σας φαρμακείο να την πάρει, γιατί δεν θα τη βρει στο φαρμακείο δίπλα από το Super Market και δεν θα την δει στη διαφήμιση στο Facebook με τεράστια έκπτωση. Επειδή τον πείσατε πως αυτή είναι η καλύτερη που μπορεί να πάρει, θα γυρίσει πάλι σε εσάς.

Μπορείτε να ανταγωνιστείτε με αυτά;

safe_image-safe_imaege-6

 

        Για να το καταλάβετε καλύτερα ας υποθέσουμε πως θα έρθουν να ζητήσουν μια βιταμίνη C. Αν τους δώσετε μια δημοφιλή C αναβράζουσα ή μια C κάποιας εταιρέιας που διαφημίζεται στο Facebook από e-shops με 40% έκπτωση ίσως να ξαναγυρίσει να την πάρει από εσάς, αλλά ίσως και να την πάρει από εκεί που του δίνουν την μεγαλύτερη έκπτωση. Αν του πείτε:

“Πάρε μία καινούργια ορθομοριακή βιταμίνη C που είναι 1000 mg και έχει πάνω από 600 mg βιοφλαβονοειδή, γιατί τα βιοφλαβονοειδή είναι αυτά που κάνουν τη βιταμίνη C απορροφήσιμη, και θα δεις διαφορά ”

η πιθανότητα είναι πως θα την πάρει. Αν επίσης του πεις πως αυτή η φόρμουλα περιέχει και κερσετίνη, η οποία όχι μόνο δυναμώνει το ανοσοποιητικό αλλά υπάρχουν ιατρικές έρευνες που δείχνουν πως η κερσετίνη μειώνει το ρίσκο καρκίνου του πνεύμονα στους καπνιστές, τότε ποτέ δε θα πάρει άλλη βιταμίνη C εκτός από αυτή, έστω και εάν είναι πιο ακριβή. Επειδή υπάρχει σε πολύ λίγα φαρμακεία και δεν διαφημίζεται στο Facebook με μεγάλη έκπτωση, θα γυρίσει να τη πάρει από εσάς. Αντί λοιπόν να βγάλεις 2-3 €  με το να πουλήσεις μια αναβράζουσα που δεν θα απορροφηθεί από τον οργανισμό σωστά, θα πουλήσεις την σωστή βιταμίνη C και θα βγάλεις και 6-7 € , συν ότι ο πελάτης θα επιστρέψει να την αγοράσει ξανά από εσένα.


Μια άλλη στρατηγική είναι να προσφέρεις υπηρεσίες και προϊόντα στο φαρμακείο που δεν προσφέρουν άλλοι. Υπηρεσίες και προϊόντα που δείχνουν το φαρμακείο σου σαν πρωτότυπο, πρωτοπόρο και τελευταίας τεχνολογίας. Έχετε ακούσει για το τεστ βιταμίνων που προσφέρει η Natural Vitamins δωρεάν; Test σαν και αυτό στην Αγγλία χρεώνεται ο πελάτης από 30 μέχρι 60 λίρες. Εμείς το προσφέρουμε εντελώς δωρεάν στους πελάτες μας. Διαφοροποιηθείτε ή θα αναγκαστείτε να κλείσετε.

Αυτές οι στρατηγικές θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε αμέσως την κερδοφορία σας και σιγά σιγά θα φτάσετε στο σημείο που θα μπορείτε να κάνετε και μερικές από τις αλλαγές που χρειάζονται κάποιο κεφάλαιο. Πρέπει λοιπόν να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε καθημερινά πως πρέπει να κάνουμε ΑΛΛΑΓΗ Η ΛΟΥΚΕΤΟ.