Αυτό το άρθρο είναι το δεύτερο από τα 3 άρθρα που γράφτηκαν με σκοπό να βρούμε τους τρόπους να αυξήσουμε την κερδοφορία μας και ταυτόχρονα όχι απλά να επιβιώσουμε αλλά και να ευδοκιμήσουμε. Εάν δεν έχετε διαβάσει το πρώτο άρθρο, διαβάστε το εδώ.

Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε λοιπόν, χωρίς να ξοδέψουμε τεράστια κεφάλαια;

            Κατά τη γνώμη μου, οι αλλαγές που αρχικά χρειάζεται να γίνουν ώστε να έχετε μεγάλο αποτέλεσμα στη κερδοφορία, δεν κοστίζουν τίποτα. Εάν θέλετε να μάθετε ποια πράγματα θα έχουν μεγαλύτερο αποτέλεσμα στη κερδοφορία, σας λέω πως είναι δωρεάν. Δεν χρειάζονται καθόλου χρήματα. Πρέπει λοιπόν να δούμε τα χαρακτηριστικά φαρμακείων που είναι πολύ κερδοφόρα. Δε μιλάω για μεμονωμένες περιπτώσεις. Μιλάω για τη πλειοψηφία.     

            Ας αρχίσουμε με το ότι οι φαρμακοποιοί βλέπουν τους εαυτούς τους σαν επιχειρηματίες και όχι απλά σαν φαρμακοποιούς. Επίσης έχουν ανοιχτό μυαλό και πάντα προσπαθούν να βρουν καλύτερους τρόπους να κάνουν αυτό που κάνουν. Δεν αρκούνται στο να συνεχίσουν να κάνουν κάτι επειδή έτσι το έκαναν τόσα χρόνια. Βρίσκουν καινούριους και καλύτερους τρόπους να κάνουν τα πάντα. Καταλαβαίνουν πως η αλλαγή δεν είναι κάτι κακό, αλλά κάτι αναγκαίο για να επιβιώσουν και να ευημερήσουν.  Οπότε πάντα προσπαθούν να κάνουν αλλαγές. Όταν κάτι δεν δουλεύει σωστά ή τόσο καλά όσο θα έπρεπε, προσπαθούν να το αλλάξουν.

            Τα κερδοφόρα φαρμακεία καταλαβαίνουν πως δεν μπορούν να είναι κλασικά φαρμακεία που ζουν με συνταγές φαρμάκων. Ο φαρμακοποιός πρέπει να συνειδητοποιήσει πως τα ποσοστά είναι μεγάλα και τα χρήματα βγαίνουν πρώτον από τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα, δεύτερον από τα καλλυντικά και τρίτον από τα παρεμφερή είδη όπως τα αντηλιακά το καλοκαίρι. Αυτά τα προϊόντα έχουν μεγάλα ποσοστά κερδοφορίας και ο φαρμακοποιός πρέπει να διαμορφώσει σωστά  το φαρμακείο και να εκπαιδεύσει το προσωπικό να πουλάει τα προϊόντα που έχουν μεγάλα ποσοστά. Αυτό πρέπει να γίνεται σε όλους τους πελάτες έστω και αν ήρθαν στο φαρμακείο να πάρουν κάτι άλλο. Προσοχή, ποτέ δεν συνιστώ να πουλάτε κάτι που δεν είναι πολύ καλής ποιότητας η κάτι που δεν χρειάζεται ο καταναλωτής, γιατί αυτό θα δουλέψει αρνητικά. Το πρώτο κριτήριο μας είναι πάντα το καλό του καταναλωτή. Πρέπει να καταλάβετε όμως πως δεν αποκτούμε χρήματα από φάρμακα πια. Αποκτούμε χρήματα από βιταμίνες, συμπληρώματα και καλλυντικά, επειδή ο κλάδος της υγείας έχει καταστραφεί στην Ελλάδα. Ο κόσμος είναι διατεθειμένος να κόψει από κάπου αλλού και να ξοδέψει χρήματα για την υγεία του, αν πειστεί πως θα του λύσει το πρόβλημα για το οποίο ήρθε στο φαρμακείο.

            Πολλοί φαρμακοποιοί έχουν πειστεί πως τα πιο πολλά προϊόντα είναι το ίδιο αποτελεσματικά , οπότε πουλάνε το πιο φθηνό. Αυτό είναι σαν να λέμε ότι ο καθηγητής πανεπιστημίου είναι το ίδιο με έναν ειδικευόμενο οπότε πάμε στον ειδικευόμενο για να γλιτώσουμε χρήματα. Και οι δύο είναι γιατροί, αλλά για κάτι σοβαρό θα πήγαινες στον καθηγητή. Μην ξεχνάς πως αν προτείνεις κάτι στον καταναλωτή που δεν θα είναι αποτελεσματικό δεν θα δει διαφορά. Αν δεν δει διαφορά 1-2 φορές από τις συστάσεις σου, θα σταματήσει να έρχεται στο φαρμακείο σου. Αν όμως του δώσεις κάτι με το οποίο θα δει διαφορά έστω και αν είναι λίγο πιο ακριβό, όχι μόνο θα έρθει να το ξαναπάρει, αλλά θα στείλει τους συγγενείς και τους φίλους του. Δεν πρέπει να μας φοβίζει το λίγο πιο ακριβό προϊόν, γιατί αν είναι μέγιστης ποιότητας, ο καταναλωτής στις πιο πολλές περιπτώσεις θα το προτιμήσει, αν τον πείσεις γιατί είναι καλύτερο. Επίσης μην ξεχνάς πως το κέρδος σου σε ευρώ, είναι πολύ μεγαλύτερο στο πιο ακριβό προϊόν.

            Στα πολύ κερδοφόρα φαρμακεία λοιπόν, ο φαρμακοποιός βρίσκει και προτείνει τα καλύτερα και πιο αποτελεσματικά προϊόντα σε συνδυασμό με καλές τιμές. Είναι πολύ σημαντικό τι προτείνουμε. Αν έχουμε προσωπικό, τους εκπαιδεύουμε να κάνουν το ίδιο όπως εμείς. Η ποιότητα σε συνδυασμό με την καλή τιμή φέρνουν την αποτελεσματικότητα. Η αποτελεσματικότητα φέρνει επανάληψη και σύσταση σε οικογένεια και φίλους. Η επανάληψη και η σύσταση σημαίνει μεγαλύτερος τζίρος και κερδοφορία. Έτσι είναι όλοι ευχαριστημένοι. Ο κερδοφόρος φαρμακοποιός επίσης καταλαβαίνει πως δεν είναι αρκετό να είσαι καλός επιστήμονας. Πρέπει επίσης να γίνεις καλός πωλητής. Ορίστε το είπα. Ναι το είπα! Αυτή είναι η πραγματικότητα.

            Σαν επιστήμονες ξέρετε τι είναι καλό για τον πελάτη σας. Ξέρετε παραδείγματος χάρη πως όταν παίρνουν glucophage, πρέπει να τους συνιστάτε να παίρνουν και μια πολύ απορροφήσιμη μορφή της B-12, γιατί το glucophage απορροφά από τον οργανισμό τη Β-12. Μπορεί να ξέχασε να το συστήσει ο γιατρός ή απλά ίσως να μην διάβασε τις έρευνες που δείχνουν πως το glucophage για παράδειγμα είναι πολύ καλό φάρμακο απλά πρέπει να συνοδεύεται με B-12. Αν λοιπόν το συστήσει ο φαρμακοποιός δε θα το πάρουν όλοι, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό θα το πάρει. Με αυτό το τρόπο κάνετε καλό στο καταναλωτή πελάτη σας, στο γιατρό αλλά και σε εσάς. Όλοι κερδίζουν. Αν όμως το σκεπτικό μας είναι ΄΄εγώ το αφήνω στον γιατρό να αποφασίσει ΄΄, τότε και ο πελάτης χάνει και εσείς. Όλα αυτά προφανώς μόνο αν ξέρετε πως δεν έχει υψηλά ποσοστά Β12 ο πελάτης ήδη ή δε θα έχει κάποια άλλη επίδραση και έχετε μιλήσει με το γιατρό του. Αυτό σας το δίνω σαν παράδειγμα, όπως το CoQ10 πρέπει να το συνιστούμε σε όσους παίρνουν στατίνες για χοληστερίνη γιατί οι στατίνες απορροφάνε από τον οργανισμό το Q10 και τη Κ2. Εφόσον προφανώς δεν επιδρούν αρνητικά στην υγεία του ασθενή και έχετε μιλήσει με το γιατρό του. Με αυτόν το τρόπο αντί να βγάλετε μόνο 1.5 € από το glucophage, βγάζετε και 10-12 € από την Β-12 και ο πελάτης είναι πιο υγιής.

Για το τρίτο άρθρο της σειράς, πατήστε εδώ!