Κρίση στο Φαρμακείο

Η Ελλάδα δυστυχώς περνάει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση στα τελευταία 76 χρόνια. Τα οικονομικά της δεν ήταν ποτέ χειρότερα μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

        Ο κλάδος των φαρμακοποιών τα τελευταία 70 χρόνια έχει ανθήσει και έχει εξελιχθεί φοβερά. Μέχρι πριν 5-6 χρόνια, μπορούσες να ανοίξεις ένα μικρό γειτονικό φαρμακείο, να εμπορεύεσαι φάρμακα, μια στο τόσο κάποιο καλλυντικό ή βιταμίνη και να βγάζεις ένα πολύ καλό εισόδημα. Κάποιοι φαρμακοποιοί έκαναν τεράστιες περιουσίες με αυτή τη συνταγή. Σαν αποτέλεσμα φτάσαμε να έχουμε στην Ελλάδα των 11.000.000 πληθυσμού πάνω, από 15.000 φαρμακεία. Όλα καλά μέχρι που άρχισε η οικονομική κρίση. Στην Ελλάδα του τώρα, έχουμε ένα φανταστικό αριθμό συμβάντων που έχουν αλλάξει τον κλάδο για πάντα. Φανταστικά μεγάλη ανεργία, μείωση εισοδήματος ( όσοι τυχεροί έχουν δουλειά ), αύξηση του φόρου εισοδήματος, δημιουργία φόρων ακινήτων, μείωση συντάξεων, αύξηση ηλικίας συνταξιοδότησης, κατάρρευση του κλάδου της υγείας και πολλών άλλων, που έχουν σαν αποτέλεσμα να έχουν κλείσει πάνω από 4000 φαρμακεία και χιλιάδες ακόμα να είναι στα πρόθυρα να κλείσουν. Έτσι λοιπόν όπως και στις πιο πολλές σύγχρονες οικονομίες, οι δυνατοί γίνονται δυνατότεροι και οι αδύνατοι πεθαίνουν.

        Η Γερμανία με 80.000.000 πληθυσμό, έχει 20.249 φαρμακεία. Άρα καταλαβαίνετε ότι είναι ξεκάθαρο πως δημιουργούνται οι καταστάσεις να κλείσει ένας πολύ μεγάλος αριθμός φαρμακείων. Το περίεργο όμως είναι πως συγχρόνως έχουμε ένα αρκετά μεγάλο αριθμό φαρμακείων που πάνε πάρα πολύ καλά οικονομικά, ακόμα και με αυτή τη φανταστικά δύσκολη οικονομική κρίση. Πως το καταφέρνουν; Είναι τυχαίο; Πήραν πολύ ΄΄δυνατά΄΄ φαρμακεία από τους γονείς τους και προφανώς είναι πιο εύκολο να επιβιώσεις όταν είσαι δυνατός;  Ένα μικρό ποσοστό οφείλεται σε όλα αυτά, αλλά κατά μεγάλη πλειοψηφία οι λόγοι είναι άλλοι!

        Αν κάτσουμε και αναλύσουμε τι κάνουν οι πιο κερδοφόροι φαρμακοποιοί , αρχίζουμε και παρατηρούμε κάποια πράγματα που είναι κοινά. Ναι σίγουρα υπάρχουν εξαιρέσεις και ιδιομορφίες, αλλά υπάρχουν και πολλά κοινά. Θα μου πείτε, είναι πολύ εύκολο να μετακομίσεις το φαρμακείο σε ένα χώρο μεγάλο και πιο κεντρικό αν έχεις χρήματα. Είναι πολύ εύκολο να κάνεις ανακαίνιση και να δημιουργήσεις ένα περιβάλλον που ο καταναλωτής θέλει να έρθει και να αγοράσει από εσένα όταν έχει χρήματα. Είναι πολύ πιο εύκολο να έχεις μεγάλη ποικιλία προϊόντων, ούτως ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να έρθει και να βρει ότι θέλει στο ράφι όταν υπάρχουν μετρητά. Είναι πολύ πιο εύκολο να πάρεις μεγάλες εκπτώσεις όταν έχεις τα μετρητά να αγοράσεις μεγάλες ποσότητες. Συμφωνώ απόλυτα. Όλα αυτά όμως πρέπει να γίνουν αν θέλετε να φτάσετε στο επίπεδο των πιο κερδοφόρων φαρμακείων.  Όλα αυτά είναι πολύ σπουδαία και δημιουργούν μια διαφορετική αίσθηση στο καταναλωτή.

        Μην ξεχνάμε πως πριν 40 χρόνια όλα μας τα ψώνια τα κάναμε στο παντοπωλείο της γειτονιάς μας. Τώρα πηγαίνουμε κατά μεγάλη πλειοψηφία στα Super Market. Ξεκάθαρα όταν βλέπουμε να ανοίγουν φαρμακεία  500 τετραγωνικών, παρατηρούμε πως η κατεύθυνση του κλάδου οδεύει προς το να γίνει το φαρμακείο Super Market.

        Αυτό όμως που πρέπει να καταλάβουμε, είναι πως μπορούμε να κάνουμε αλλαγές και να αυξήσουμε την κερδοφορία μας. Έστω και αν δεν είναι εφικτό να τα κάνουμε όλα αυτά την ίδια στιγμή, μπορούμε να αρχίσουμε σιγά σιγά να κάνουμε κάποιες από αυτές τις αλλαγές όσο αυξάνεται η κερδοφορία μας. Αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να αλλάξουμε μέσα σε αυτή τη νέα οικονομική πραγματικότητα, τότε μπορεί να μην επιβιώσουμε.

Διάβασε το επόμενο άρθρο για το πως μπορούμε να αυξήσουμε την κερδοφορία του φαρμακείου μας, χωρίς καινούριο κεφάλαιο.