Βιταμίνες και Συμπληρώματα

Αλάτι: Ένοχο για τον πονοκέφαλο;

Η μείωση της κατανάλωσης αλμυρών τροφίμων θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση κατά το 1/3 της συχνότητας των πονοκεφάλων σύμφωνα με έρευνα. Μειώνοντας την κατανάλωση αλατιού από τα 9γρ ημερησίως στα 3γρ, συνδυάζεται με μείωση των πονοκεφάλων κατά 31% σύμφωνα με τις παρατηρήσεις αμερικανών ερευνητών σε δείγμα 400 ατόμων οι οποίοι επιλέχθηκαν τυχαία.

            Οι συμμετέχοντες έτρωγαν καθημερινά τροφές που ανέβαζαν την ημερήσια πρόσληψη αλατιού σε 9γρ την ημέρα, αντανακλώντας τη μέση κατανάλωση ενός αμερικανού – και όχι μόνο – ενήλικα. Η πρόσληψη αλατιού στη συνέχεια μειώθηκε σε 6γρ. και τελικά – στην τελευταία φάση της ελεγχόμενης διατροφής  – μειώθηκε στα 3γρ. Οι συμμετέχοντες κατέγραφαν όλα τα πιθανά συμπτώματα όπως πονοκέφαλοι, πρήξιμο, ξηροστομία, κούραση κ.α. σε ένα ερωτηματολόγιο.

            Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η μείωση της κατανάλωσης αλατιού από τα 9γρ. στα 3γρ. συνοδεύτηκε από την αντίστοιχη μείωση κατά 31% των αναφερόμενων περιπτώσεων πονοκεφάλου. «Η μείωση της πρόσληψης νατρίου συνδέθηκε με σημαντικά μικρότερο κίνδυνο πονοκεφάλου. Πρόκειται για μια νέα προσέγγιση στη πρόληψη των πονοκεφάλων» δήλωσε ο Lawrence Appel από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins.