Αναρωτιέστε πώς γίνεται να μειώσετε τη χοληστερίνη φυσικά; Η απάντηση είναι πως η λύση στη μείωση της χοληστερίνης είναι η συνολική αντιμετώπιση όλων των παραγόντων που την προκαλούν. Με άλλα λόγια, ενώ είναι απαραίτητη η σωστή διατροφή, η διακοπή του καπνίσματος εάν είστε καπνιστής και η ένταξη της σωματικής άσκησης στη καθημερινότητα σας. Βέβαια για τους περισσότερους ανθρώπους που έχουν υψηλή χοληστερίνη αυτά από μόνα τους μπορεί να μην αρκούν για να μειωθεί η χοληστερίνη τους.

Είναι απαραίττητο λοιπόν να εξετάσουμε κι άλλους τομείς. Κατά κύριο λόγο να εξετάσουμε πως μπορούμε να μειώσουμε την ποσότητα χοληστερίνης που παράγουμε εμείς οι ίδιοι όπως επίσης πως να μειώσουμε την ποσότητα χοληστερίνης που απορροφά το σώμα μας. Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να απαλλαγούμε από κάποια από την υπάρχουσα χοληστερίνη στο σώμα μας αρκεί να  τους εξετάσουμε σφαιρικά από πολλές και διαφορετικές οπτικές!

Οι κύριοι στόχοι για τη μείωση της χοληστερίνης είναι:

  • Να ισορροπήσετε τα επίπεδα ορμονών σας
  • Να μειώσετε την παραγωγή χοληστερίνης
  • Να μειώσετε την ποσότητα χοληστερίνης που απορροφά το σώμα σας
  • Μειώστε την υπάρχουσα χοληστερίνη στο σώμα σας
  • Μειώστε την LDL και μειώστε την οξείδωση
  • Αυξήστε την HDL ή την καλή χοληστερίνη

Φυσικοί τρόποι μείωσης της χοληστερίνης

Α. Διατροφή και άσκηση

Ο κυριότερος φυσικός τρόπος μείωσης της χοληστερίνης στο αίμα είναι φυσικά η διατροφή και η άσκηση .

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 1:

Όταν μέσα στη μέρα θέλετε ένα σνακ, το σνακ της επιλογής σας θα πρέπει να είναι ξηροί καρποί. Τα καρύδια όπως τα καρύδια, τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, τα φιστίκια, τα πεκάν, τα φιστίκια είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που βοηθούν στην διατήρηση των αιμοφόρων αγγείων υγιή. Βεβαιωθείτε ότι δεν είναι αλατισμένα και δεν περιέχουν ζάχαρη!

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 2:

Εντάξτε στη διατροφή σας πλιγούρι βρώμης, πίτουρο βρώμης, καστανό ρύζι, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, φαγόπυρο, ζυμαρικά ολικής αλέσεως  κ.α, γιατί είναι τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πολύ ωφέλιμα για τη μείωση της χοληστερίνης!

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης  # 3:

Όταν χρησιμοποιείτε λάδι στη διατροφή σας, επιλέξτε ελαιόλαδο. Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά και μπορεί να μειώσει την «κακή» χοληστερίνη (LDL) και να αφήσει τη «καλή» χοληστερίνη σας (HDL) στο ίδιο επίπεδο. Άλλες πηγές μονοακόρεστων λιπαρών είναι το αβοκάντο, το ταχίνι και το σουσάμι.

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 4:

Τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά γιατί είναι πλούσια σε φυτικές ίνες

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 5:

Αποφύγετε να καταναλώνετε ζωικές τροφές όπως το κρέας, τα πουλερικά, κ.α και προϊόντα ζωικής προέλευσης, όπως το βούτυρο, τα αλλαντικά , τα τυριά κ.α, που περιέχουν πολλά κορεσμένα λίπη  που αυξάνουν την «κακή» χοληστερίνη (LDL) . Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημάνουμε πως μόνο το 10% των καθημερινών θερμίδων που προσλαμβάνουμε θα πρέπει να προέρχεται απο ζωικές τροφές. Τέλος είναι σημαντικό να αφαιρείτε το ορατό λίπος από το κρέας πριν το καταναλώσετε.

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 6:

Μειώστε την πρόσληψη αλατιού. Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε λιγότερο από 1500 mg ημερησίως αλατιού.

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 7:

Η καθημερινή άσκηση είναι επίσης ένας σημαντικός φυσικός τρόπος για τη μείωση της κακής χοληστερίνης και την αύξηση των καλών επιπέδων της καλής χοληστερίνης.

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 8:

Χάστε βάρος. Αλλάξτε τη διατροφή σας τρώγοντας υγιεινά και αποφεύγοντας τα βαριά επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και συντηρητικών, όπως κατεψυγμένα τρόφιμα,γεύματα προπαρασκευασμένα σε συσκευασίες έτοιμα προς κατανάλωση κτλ. Ζητήστε τη γνώμη ενός διατροφολόγου για σίγουρα αποτελέσματα χωρίς να στερήσετε από τον οργανισμό σας πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες που θα φέρουν αρνητικά αποτελέσματα.

Β. Ισορροπήστε τα επίπεδα ορμονών σας

 Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 9:

Ελέγξτε τις ορμόνες σας κάνοντας εξετάσεις και δείτε αν είναι ισορροπημένες. Πολλοί πιστεύουν ότι κάποιες φορές τα επίπεδα της χοληστερίνης μας αυξάνονται καθώς μεγαλώνουμε και αυτό οφείλεται στην απορύθμιση των ορμονών μας

Γ. Μείωση της παραγωγής χοληστερόλης από τον οργανισμό σας 

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 10:

Το σκόρδο είναι ένας πολύ καλός φυσικός τρόπος για να μειώσετε την ποσότητα χοληστερίνης που παράγει το σώμα σας. Έχουν γίνει μελέτες που δείχνουν ότι η λήψη σκόρδου μειώνει τη χοληστερόλη.

Δ. Μειώστε την ποσότητα χοληστερίνης  που απορροφάτε 

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 11:

Καταναλώστε διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες δεν απορροφώνται από τον οργανισμό παραμένοντας στο έντερο, πάνω στις οποίες προσκολλάται η χοληστερίνη και έπειτα αποβάλλεται από τον οργανισμό. Πηγή διαλυτών ινών είναι κάποια φρούτα, λαχανικά, πηκτίνες,  βρώμη,  ξηροί καρποί και σπόροι. Επιπλέον, θα πρέπει να καταναλώνετε φυτικές στερόλες, ώστε το σώμα σας να απορροφά πραγματικά λιγότερη χοληστερίνη.

Ε. Μειώστε την οξείδωση και χαμηλώστε την LDL (κακή) χοληστερίνη

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 13:

Σίγουρα έχετε ακούσει για το ρόδι και τα οφέλη του για την υγεία . Ο χυμός ροδιού ή τα συμπληρώματα με ρόδι συμβάλουν  στον καθαρισμό των αρτηριών σας και προσφέρουν πολλά άλλα οφέλη για την υγεία. Τα λιπίδια μεταφέρουν τη χοληστερίνη μεταξύ άλλων ουσιών μέσω της κυκλοφορίας του αίματος έτσι όταν έχουμε αυξημένα επίπεδα κακής χοληστερίνης είναι δημιουργούνται στρώσεις στις αρτηρίες μας, οι οποίες καθιστούν δύσκολη την κυκλοφορία του αίματος. Το ρόδι έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στον καθαρισμό και απομάκρυνση αυτών των στρώσεων κακής χοληστερόλης στις αρτηρίες μας.   Επιπλέον, θα πρέπει να πάρετε συμπληρώματα CoQ10. Το CoQ10 βρίσκεται φυσικά στο σώμα και βοηθά στη μετατροπή των τροφίμων σε ενέργεια. Είναι ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό και βρίσκεται σε κάθε κύτταρο του σώματος. Τα άτομα με υψηλή χοληστερίνη τείνουν να έχουν χαμηλότερα επίπεδα CoQ10 στο σώμα τους. Άλλες περιπτώσεις για τις οποίες διαπιστώθηκε ότι βοηθάει το CoQ10 είναι, μετά από καρδιακή προσβολή, για τη θεραπεία της καρδιακής ανεπάρκειας, στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, στον διαβήτη, στη ασθένεια των ούλων και στις καρδιακές βλάβες που προκαλούνται από τη χημειοθεραπεία.

Ζ. Αυξήστε την «καλή» χοληστερόλη και μειώστε την «κακή» χοληστερίνη στο αίμα σας 

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 14:

Καταναλώνετε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα όπως : Σκουμπρί, Πέστροφα, Ρέγγα, Σαρδέλες, Σολομό. Μην ξεχνάμε ποτέ δεν τρώμε ψάρια από ιχθυοτροφείο. Ωστόσο, ρεαλιστικά, χρειάζεστε πολύ περισσότερη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων από αυτή που θα πάρετε από την τροφήοπότε προτιμήστε να εντάξετε στη καθημερινότητα σας και κάποιο συμπλήρωμα με ωμεγα-3 λιπαρά οξέα. Επιπλέον, θα πρέπει να λαμβάνετε τη Βιταμίνη Β3 (Νιασίνη).  Η νιασίνη, ως νικοτινικό οξύ, έχει χρησιμοποιηθεί με πολύ καλά αποτελέσματα στη μείωση της χοληστερόλης. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν μεγάλες δόσεις νιασίνης (συνήθως γραμμαρίων ανά ημέρα) γι’ αυτό το σκοπό, μόνο όμως κάτω από πλήρη ιατρική παρακολούθηση. Τέλος, πρέπει να επισημάνουμε ότι μόνο το νικοτινικό οξύ (όχι το νικοτιναμίδιο) μπορεί να μειώσει τα επίπεδα των λιπών στο αίμα.

Τρόπος μείωσης χοληστερίνης # 15:

Τα συμπληρώματα παίζουν σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια σας να μειώσετε τη χοληστερίνη φυσικά. Τις περισσότερες φορές δεν είμαστε σε θέση να προσαρμόσουμε όλους τους προηγούμενους τρόπους για τη φυσική μείωση της χοληστερίνης. Αυτό μπορέι να συμβεί είτε λόγω έντονης καθημερινότητας, είτε γιατί ο τρόπος που μαγειρεύουμε τις τροφές μειώνει τα οφέλη τους αλλά ακόμη επειδή η ποσότητα των συστατικών που περιέχονται στα τρόφιμα στις ποσότητες που καταναλώνουμε δεν αρκούν για να βοηθήσουν να μειωθεί η χοληστερίνη. Ο κατάλληλος συνδυασμός συμπληρωμάτων για την μείωση της χοληστερίνης είναι:

  1. Το φυσικό σύμπλεγμα Cholesterol Formula της Natural Vitamins περιέχει τα πιο πολλά από τα παραπάνω συστατικά στις σωστές δόσεις, σαν συμπλήρωμα διατροφής
  2. Το φυσικό σύμπλεγμα φυτικών ινών Natural Multi Fiber Complex το οποίο δεν επιτρέπει στη χοληστερίνη να προσκολλάται στις αρτηρίες μας. Το απορροφά και το αποβάλλει από τον οργανισμό μας.
  3. Συμπλήρωμα διατροφής Omega 3 Fish Oil για όσους έχουν υψηλά τριγλυκερίδια. Πάρτε το Omega 3 Fish Oil της Natural Vitamins που έχει εντερική επικάλυψη και είναι δεν περιέχει βαραία μέταλλα και δεν μυρίζει «ψαρίλα»
  4. Εάν παίρνετε στατίνες σίγουρα θα πρέπει να πάρετε συμπλήρωμα CoQ10 γιατί τα φάρμακα με στατίνες απορροφούν από τον οργανισμό τα αποθέματα CoQ10 και το αποτέλεσμα είναι ότι αισθάνεστε πολύ κουρασμένοι, χωρίς καμία ενέργεια και επιπλέον δημιουργούν πρόβλημα στη καρδιά η οποία δεν λειτουργεί στο βέλτιστο της επίπεδο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *